LapIT Asiakasportaali uudistuu LapIT Itsepalveluportaaliksi keskiviikkona 20.3.2024
18.3.2024
Blogitekstit
LapIT Asiakasportaali on asiakkaidemme arkea helpottamaan suunniteltu itsepalvelusivusto, jolle asiakkaamme voivat kirjautua mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Päivitämme sivuston yleisilmettä ja ennen kaikkea käytettävyyttä palvelumuotoilun keinoin. Näiden muutosten myötä vaihdamme sivuston nimeksi LapIT Itsepalveluportaali. Kirjautumissivu ei muutu, ja asiakkaamme pääsevät yhä portaaliin verkkosivujemme oikean yläkulman punaisesta painikkeesta.
Useita uusia ominaisuuksia
Uudistetussa portaalissa on kaikki samat toiminnallisuudet, mitä aiemmassa portaalissa, ja sen lisäksi monta uutta käyttökokemusta parantavaa ominaisuutta:
- Portaalin itse tarjoama esittely sen käytöstä
- Suosikkien tallentamismahdollisuus ja sen kautta portaalin personointi käyttäjäkohtaisesti
- Lomakkeiden yhteydessä löytyy aiheeseen liittyviä ohjeita
- Palvelupyyntöä kirjatessa tarjotaan aiheeseen liittyvää ohjetta, josta saattaa löytyä suoraan apu ongelmaan
- Etusivulta löytyy asiakkaan tekemät aktiiviset yhteydenotot, joista näkyy suoraan, odottaako palvelupyyntö
- LapIT:a
- asiakasta
- kolmatta osapuolta (LapIT:n yhteistyökumppania)
- Asiakas voi seurata palvelupyynnön prosessia, lähettää viestejä ja nähdä LapIT:n asiantuntijoiden kirjaamia vastauksia
- Alabannerista löytyy myös Palautteenanto -lomake, johon asiakas voi kirjoittaa palautetta esimerkiksi LapIT:n asiakaspalvelusta, portaaliin liittyvistä kehitystoiveista tai pyytää jotain ohjetta, jota portaalista ei vielä löydy. Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla, joten palautteen saaminen on meille tärkeää.
Portaalin kehitys jatkuu myös julkaisun jälkeen
LapIT:n Asiakasportaali on ollut noin 10 vuotta asiakkaidemme käytössä. Uudistuksen lähtökohtana on portaalista saatujen asiakaspalautteiden toiveisiin vastaaminen. Portaalin kehitys jatkuu toki myös uudistuksen jälkeen, ja toivomme saavamme asiakkailtamme jatkossakin aktiivista palautetta toimintamme kehittämisen ohjaamiseksi.
“LapIT haluaa jatkuvasti kehittää omaa asiakaspalveluaan vastaamaan entistä paremmin asiakkaidemme tarpeisiin. Jatkamme Itsepalveluportaalin kehittämistä aktiivisesti myös tämän projektin päättymisen jälkeen, ja asiakkaiden palautteet ovat erittäin tervetulleita. Asiakkaamme voivat jättää nyt palautetta helposti Itsepalveluportaalin kautta” kertoo LapIT:n projektipäällikkö Milla Karjalainen.
Kumppaninamme tässä projektissa toimii Sofigate, jonka ylläpitämään ServiceNow Employee Center-alustalle portaali on rakennettu.
“Me Sofigatella olemme otettuja ja innostuneita siitä, että olemme saamme olla mukana tässä projektissa! On hienoa päästä auttamaan LapIT:a heidän matkallaan kohti entistä sujuvampaa ja asiakasystävällisempää palvelua. Meille jokainen koodirivi, käyttöliittymän nappula ja palvelupolku merkitsee tilaisuutta tuoda asiakkaille sitä ‘wow’-kokemusta, jonka he ansaitsevat” toteaa Sofigaten projektipäällikkö Pasi Nieminen.
Toivotamme asiakkaamme lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan uudistettuun LapIT Itsepalveluportaaliin keskiviikosta 20.3.2024 alkaen!