ICT-sektorilla on jo pidempään ollut mahdollista huoltaa ja ylläpitää päätelaitteita ja teknisiä ympäristöjä etänä tapahtuvilla päivityksillä ja automaatiolla, joka on mm. vähentänyt tarvetta käydä paikanpäällä asiakkaan tiloissa. Näillä toimenpiteillä on ollut suuri merkitys myös tietoturvalle. Näillä sovelluksilla voidaan esimerkiksi hallita palvelimia tai työasemia paikasta riippumatta.
Aiemmin asiakkaan luona tapahtuva vikatilanteiden lähituki on myös siirtymässä yhä enenevässä määrin etänä toteutettavaksi. Tarvittaessa hoidamme edelleen lähitukitehtäviä perinteisesti tulemalla paikan päälle.
Vian- ja häiriönhallinnan, muiden ongelmatilanteiden ja asennusten osalta voimme hoitaa yhä kasvavassa määrin tilanteet etälähituen tietoturvallisten ja luotettavien ohjelmistojen avulla.
Käytämme etätukipalvelussa työkaluja, joilla saamme otettua yhteyden ylläpidossamme olevien asiakkaidemme koneille helposti ja nopeasti. Aina ennen yhteydenottoa olemme yhteydessä asiakkaaseen, sillä etäyhteyden käyttö esim. viankorjauksessa vaatii aina asiakkaan luvan. Yhteyden käynnistyessä asiakas hyväksyy aina yhteyden.
Etälähituki on palvelua parantava ja ennen kaikkea nopea keino tarjota asiakkaalle apua pitkien etäisyyksien Pohjois-Suomessa. Etälähitukisovelluksesta on muodostunut jo keskeinen työkalu Asiakaspalvelumme asiantuntijoille.
Jos sinulla on kysyttävää käyttämäämme etätukipalveluun liittyen, ole yhteydessä Asiakaspalveluumme.
Tutustu muihin uutisiimme
Haluatko saada uutisistamme koosteen sähköpostiisi?
Tilaa uutiskirjeemme, niin lähetämme sinulle sähköpostiisi uusimmat uutisemme muutaman kerran vuodessa. Uutiskirje on tarkoitettu asiakkaillemme ja kaikille toiminnastamme kiinnostuneille.
Tilaa uutiskirjeemme täältä